Monday, May 4, 2009

ADA DERITA DI MATAMU....

sedar x sedar dah dekat sebulan kaseh x post new entri..lama gak tue..bukan aper kadang2 terbz dengan keje dan diri sendiri..hoohohoo..arini baru kaseh mula keje setelah bercuti panjang selama seminggu..wahhh...!!!memang best giler dapat cuti...tambah2 lagi dapat lik kampung.rasa cam tak mau lagi dah lik ke sini...waaaa.....tapi pe2 pun kerja perlu diteruskan...dan kerna memikirkan komitmen denga kerja la kaseh masih lagi berada di sini...-)

seminggu di kampung memang buat kaseh rasa hepi, sedeh, risau, bahgia, duka....semua perasaan 2 ada...tapi kenapa..???kaseh rasa hepi dan bahgia kerna dapat berkumpul semua dengan adik beradik..bukan senang nak berkumpul camtue...hari raya pun belum tentu lagi...yela akak2 kaseh semua dah berkeluarga..so time raya tue kenala ikut sistem giliran...kadang2 tue tahun nie kak long jer dapat lik n kak ngah raya umah mertua...begitu la situasinya...huhuuhuhu...tapi tuk minggu lepas semua ada dan kaseh rasa cukup gembira n bahgia...;-)

di sebalik semua kegembiraan itu, kaseh juga turut berasa teramat risau, sedeh dan duka..kerna aper...???ini semua kerana mak tercinta kaseh dimasukkan ke dalam wad.rabu lepas kaseh temankan mak berjumpa dengan doktor pakar bagi mengetahui penyakit mak kaseh dengan lebih lanjut di hospital jerantut.selepas hari raya tahun lepas mak kaseh sudah mula menderita penyakit ini.penyakit yang belum diketahui dari mana punca dan namanya lagi..bayangkan berat mak kaseh yang dulu mencecah 50kg kini tinggal 40kg sahaja...memang kurus sangat kaseh tengok...sedih kaseh melihatnya...:-(

keluar sahaja dari berjumpa doktor, mak sudah kena masuk wad...terkejut gak kaseh.seboleh mungkin kaseh nak jaga jer mak kat umah..mak pun nampak keberatan tuk tinggal di wad.yela seumur hidup mak tak pernah masuk wad.nie la yang pengalaman pertama untuk mak.tapi nak x nak arahan dari doktor perlu dipatuhi.dan bila fikir2 balik kaseh rasa tue yg terbaik tuk mak. di sana pastinya mak dapat rawatan yang lebih rapi dan tentunya doktor dapat kesan penyakit mak dengan lebih cepat.dan kaseh harapkan tiada penyakit yang kritikil dihidapi oleh mak..

bermula dari ari rabu hingga semalam kaseh dan adik beradik x putus2 melawat mak dan bergilir2 gan adik temankan mak di wad sampai pagi..mujur kaseh bawa kereta lik kali nie.snag la berulang2 ke hospital..hari ini doktor akan bagitau apa penyakit mak..setelah 5 ari sampel darah dan kahak mak diambil bagi mengetahui jenis penyakit mak..kaseh harap semua nya ok dan mak dijauhi dari penyakit yang merbahaya..seandainya kaseh dapat berkongsi kesakitan itu dengan mak kaseh rela...asalkan mak yang kaseh kasihi dan cintai dapat sembuh seperti biasa..

3 comments:

  1. Assalammualaikum wrt wbth. Diharap saudari nurkaseh di dalam keadaan sihat walafiat di samping tugas harian. Sedih rasanya kawe membaca cerita saudari dan kawe di sini sentiasa berdoa agar ibu nurkaseh akan sembuh seperti sediakala. Cuti yang panjang dulu kawe sangkakan saudari nurkaseh bertunang, rupa-rupa nya sebaliknya dan diharap kalau saudari nurkaseh bertunang, janganlah lupa untuk menjemput kawe sekali. Rasanya tiada apa lagi yang hendak kawe ucapkan buat masa ini dan insyaAllah jumpa lagi di lembaran yang akan datang.

    Wassalam. 4u2c

    From,

    secreat admire 2009

    ReplyDelete
  2. Assalammualaikum wrt. wbth.

    Diharap saudari Nurkaseh di dalam keadaan sihat walafiat di samping tugas harian. Sedih saya membaca cerita saudari dan diharap saudari tabah menghadapinya. InsyaAllah semua ini adalah dugaan dari Allah untuk menguji umatnya dan banyakkanlah berdoa agar ibu saudari akan sembuh seperti sediakala. Saya di sini pun akan berdoa agar ibu saudari akan sembuh. Oh ya! sudah lama saya tidak mendengar cerita saudari, saya sangkakan saudari bertunang rupa-rupanya bercuti panjang di kampong. Lega rasa saya kalau x melepaslah.... Oklah tiada apa lagi yang hendak diucapkan dan insyaAllah jumpa lagi di lembaran yang akan datang.

    Wassalam.

    From'

    Your secreat admire

    ReplyDelete
  3. to madza

    tima kasih atas doa itu.kaseh pun sentiasa harapkan yang terbaik untuk ibu.kalau bertunang mesti di war-warkan...hehehehe..dan tuk saudara madza semoga ceria2 selalu...

    ReplyDelete