Friday, March 6, 2009

CERITA SEORANG TEMAN...

11.30am..
malam tue sedang kaseh bersiap-siap untuk tido tiba2 hanset berlagu riang gan lagu 'Tanpa'...emmm...gerangan mane lak yang calling2 pagi2 buta cnmi..huhuuhuhu....kacau org nak tido jer....

sebelum butang accept call d tekan mata terpaku pada name yang tertera pada skrin..emm my best frenzz nie..rindu la tue call mlm2 cni..uhuhuhu...hati bermonolong sndri..lantas butang hijau ditekan...

"Haluuu.....",kedengaran suara di sana..
"Haluuu.....", kaseh bersuara...dua-dua pun saling ketawa...tabiat yang memang sudah sebati dalam diri...belum cakap ape2 ketawa sudah menghiasi perbualan kami...Putri..Putri dari dulu smp sekarang x pernah berubah..

Hampir 2jam lebih kami bergayut..rupanya ada beban di hati putri yang perlu diluahkan.tak kaseh sangka peristiwa cmni leh terjadi n berlaku pada sahabat kaseh....lucu pun ader ble mendengarnya...bahkan putri pun x pernah jangka pengalaman cmni leh terjadi dalam hidup nya...

erammm..sesuatu yang indah sebenarnya bila kita mengetahui diri ini dicintai dan disayangi oleh seseorang insan yang bergelar lelaki...betul tak..???tapi bila yang mencintai n menyayangi itu orang yang kita tak pernah jangka akan meluahkan perasaan seperti itu dan yang paling takut bila insan itu bergelar 'suami orang...'itulah yang terjadi pada putri...

tidak disangka kebaikan yang ditunjukkan oleh fareez sebelum ini mengandungi maksud yang tersirat.rasa hormat..rasa sayang putri pada fareez tidak lebih dari seorang abang..dan yang paling putri tahu dia tidak mungkin akan mempunyai apa2 perasaan pada fareez..sehinggalah satu malam semua itu terjawab bila fareez meluahkan segala-galanya...

"Putri...saya jatuh cinta kali kedua dengan awak...!!!"..saya akui cinta pertama saya adlah dengan wife saya sekarang ini..tapi bila kali pertama terpandang awak debaran yang 15 tahun saya rasai dulu kembali terasa..saya xdapat nak membohongi hati dan perasaan saya...saya perlu luahkan pada awak...dan saya xkesah apa2 pun terimaan dan tanggapan awak...

terkedu dan tergamam putri bila mendernya.trus hilang kata2..lama dia terdiam sebelum dapat meneruskan bicara..."abang...saya menghormati perasaan sayang dan cinta abang untuk saya.dan saya amat bersyukur kerna ada orang yang menyayangi dan mencintai diri ini.dan saya tahu saya x mampu untuk menyekat dan menghalang perasaan sayang dan cinta abang pada saya....tapi saya betul2 x dapat untuk membalas balik semua rasa itu.memang ada rasa sayang saya pada abang..tapi itu kerna saya telah m'anggap abang sbg abang saya..!!!

tenang fareez mendengarnya..terima kasih putri saya menghormati keputusan awak.cuma saya rasa amat lega sekarang kerna dapat meluahkan sgla rasa yang ada dalam hati ini.saya tau bab2 ati n perasaan ini xboleh d paksa..dan saya mta maaf andai kata2 saya tadi menganggu ketenangan awak..cuma saya nak awak tau saya sntasa MENYAYANGI n MENCINTAI awak..biarla rasa ini saya pendam jauh d lubuk atie..

itulah kisah yang boleh kaseh kategorikan sbg kisah sedih yang mematangkan diri n perasaan sahabat kaseh...Putri...bila di tanya pendapat n perasaan kaseh bila mengetahui cite itu mmg agak terkejut..tapi kaseh bersyukur sangat2 kerna putri tidak terjebak dengan cinta suami orang...

Putri..kaseh harap andai datang lagi cinta n sayang itu biarla seseorang itu yang boleh membahagikaan dan membimbing dirimu..jangan dirikan kebahgiaan di atas penderitaan dan kehancuran orang lain...dan kaseh tau putri bkn orang seperti itu...tima kasih kerna sudi berkongsi rasa n cite gan kaseh...dan kaseh nak putri tau yang kaseh sentiasa menghargai n menyayangi diri putri...-)

4 comments:

  1. emm mcm2 cerita... mungkin benar mungkin tidak... jatuh cinta hak semua tapi kalau hingga terpaksa melukakan hati orang lain... huhu mintak dijauhkan...

    moga2 putri kuatkan semangat...

    ReplyDelete
  2. betul tue k manje...cinta hak semua..tapi biarla
    cinta itu diberikan pd yg berhak m'dpatnya dan yg pntg x melukakan ati insan len...

    ReplyDelete
  3. mcm kupernah dgr saja ini cerita...putri yer??ish2....=p

    ReplyDelete
  4. ermmm...ini kisah kaseh n putri...:-)
    cite yg same tp org berlainan..satu kebetulan yg di rancang..^_^

    ReplyDelete