Thursday, March 5, 2009

DERITA CINTA SEMALAM

Pada hari ini
Buat sekian kalinya
Hatiku terusik kembali
Terimbau kenangan lalu
Yang masih segar dalam ingatanku
Biarpun seringkali meruntun hatiku

Hujan renyai yang membasahi bumi
Seakan mengerti derita perasaanku ini
Sarat yang kutanggung
Sendu yang kuhitung
Bercampur baur menjadi lukisan
Yang sukar difahami

Hatiku menangis lagi
Meraung!!!
Batinku terseksa
Oh! Tuhan
Apa sebenarnya takdirmu untukku ?
Apa sebenarnya hikmah semua ini ?
Aku sudah tidak sanggup lagi meredah
Aku sudah tidak berdaya !!!
Aku letih!!!

Mengapa dirinya masih kurindui ?
Mengapa hatiku berat untuk melupakannya ?
Mengapa ???
Mengapa mesti dia yang kucinta ?
Apa ,
Tidak cukupkah penderitaan yang diberikan kepada diriku ?

Jangan ditanya soal kecewa
Kerna hatiku sudah lama menderita
Parutnya masih berbekas
Jadi, mengapa ???
Mengapa dia harusku kenang lagi ???

Oh! Hati....
Aku merayu..
Aku mohon kau lupakanlah dia
Dia telah lama pergi dari hidupmu
Teruskanlah kehidupan dengan sebaik- baiknya
Walau hatimu berderai
Dia masih kucintai.....NURKASEH

**minat sangat gan sajak nie..;-)..copy dari istimewa2u.com...

No comments:

Post a Comment